Få en bra ansiktsbild

Att få en bra ansiktsbild är det svåraste men jag ska göra allt jag kan för att hjälpa dig.

♥ ett tips är att öppna munnen lite för då ser det inte så spännt ut om ni förstår vad jag menar
♥ Slappna av. Andas ett djupt andetag innan bilden tas
♥ Le med ögonen, (om du inte vet hur man ler med ögonen så kommer jag att hjälpa dig längre ner i inlägget)
♥ För att se dina drag i ansiktet kan du ha ansiktet lite i profil.
♥ Sen det vanligaste, öva öva öva öva. Jag vet att det låter helt random men det hjälper, hitta alla vinklar och prova dig fram. Du kan öva framför en kamera eller som jag tror är det vanligaste öva framför en spegel.

Här är bild på tyra sjöstedt som jag tyckte blev riktigt bra.

Ser ni hon har ansiktet lite i profil

Le med ögonen
Att le med ögonen är väldigt svårt om man inte vet hur man gör, Tänk er när ni ler så ler man med ögonen oxå. Mitt tips är att le och försök håll kvar blicken i ögonen medans du stänger munnen. varför man ska öe med ögonen är för att ögonen måste stråla och se intensiva ut.

Bilden är lite liten men jag ser att att hon ler med ögonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0